YAVUZ HIRSIZ



Dört yıl önce.
21 Eylül 2014 tarihinde bir yazı kaleme almıştım.
“Rum Tohumu”
Milli Takımın ve Fenerbahçe’nin efsane golcüsü Lefter Küçükandonyadis’in etnik kimliği nedeniyle nasıl zulüm gördüğünü, karakolda nasıl tokatlandığını yazmıştım.
O günlerden kalma bir gazete haberiyle de olayı belgelemiştim.
Bu yazım bir kaç gün sonra Haber Hürriyeti Gazetesi’nde yayınlandı.
Ayrıca dört yıl boyunca zaman zaman sosyal medyada da dolaştı, durdu.
Futbol Federasyonu bu yılki futbol sezonuna “Lefter Küçükandonyadis” ismini koyunca, tekrar gündeme geldi.



Önceki gün AhvalHaber’in internet sitesine bakarken, yazım çıktı karşıma.
Kelimesi, virgülüne aynı.
Ama yazan ben değilim.
Nazar Büyüm.
Olacak iş değil.
Yazı kopyala, yapıştır yapılmış, üzerine imza konmuş ve yayınlanmış.
Bir de Ahval Haber Copyright ibaresi koymuş!
Yani diyor ki, kaynak gösterilmeden kullanılamaz!
Gözlerime inanamadım.
Ertesi gün aynı yazım bu kez T24’te yayınlandı.
Yine kelimesi, virgülüne aynı.
Yine yazan ben değilim.
Yine Nazar Büyüm.
Pes arkadaş.

*. *. *

Nazar Büyüm zaman zaman okuduğum ve bazı görüşlerini benimsediğim bir yazardı.
İyi bir reklamcıydı.
Yazılarından anladığım kadar, o emek hırsızı olamazdı.
Kendisine bir mail ile ulaştım ve yazının bana ait olduğu, neden kendi imzasıyla
kullandığını sordum.
Aldığım cevap inanılmazdı.
Şöyle yanıtladı Nazar Büyüm mailimi.

Sedat bey, yazıda açıkça belirttim, o öykü benim 40 yıldır tanıdığım bir arkadaşımdan bana geldi. Öyküyü önemli bulduğum için, tanık olduğum iki olayla birleştirerek yazdım. Emeğe saygı bana söyleyebileceğiniz söz değil. Siz olaya, onun önemine, taşıdığı anlama öncelik verin, saygı duyun. Eğer size aitse bu öykü, bunu paylaşmış olmanın hazzı size yetmiyor mu?
Neler oluyor, neler yaşanıyor, yaşıyoruz! Bunu düşünün.
nb”


Gerçekten pes.
Nazar bey diyor ki, yazıyı sen yazmış olabilirsin ama ben paylaştığım için haz duy!
Bu ne egodur?
Bu ne üstten bakıştır?
Bu resmen narsizm!
Dört yıl önce kaleme aldığım yazıyı Nazar Büyüm kendi imzasıyla paylaştığı için haz duyacakmışım.
Güler misin, yoksa okkalı bir küfür mü edersin?
Neyse.
Biz yine empati yapalım ve Nazar Büyüm’ü 40 yıllık arkadaşı yanılttı diye düşünelim.
Demek ki kendisi değil, arkadaşı emek hırsızı!
Ama kim demişti, "bana arkadaşını anlat, sana kim olduğunu söyleyeyim" diye?
Bu arada Nazar bey bir soru sormuş.
Şöyle diyor.
“Neler oluyor, neler yaşanıyor, yaşıyoruz! Bunu düşünün.”
Düşünmeme gerek yok Nazar bey.
Yavuz hırsız ev sahibini bastırmaya çalışıyor!
Daha ne olsun?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AHMET KAYA İLE FİKRET KIZILOK TAŞLAMASI

..VE O ANDA GÖKTEN BİR GEYİK DÜŞTÜ.

TÜRKİYE'NİN BİR NUMARALI KADINININ SIRLARLA DOLU YAŞAM ÖYKÜSÜ.